Zgłoszenie zmiany wpisu do ewid.dział.gosp.
Karta usługi 00 | Zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej |
Podstawa prawna: art. 7a ust. 1, art. 7b ust. 1 w związku z art. 7d ust.1 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Druk do pobrania
2. Dowód wpłaty.
Opłaty:
Zmian wpisu do ewidencji działalności gospodarczej – 50 zł. (art. 7a ust.3 ustawy z dnia 19 listopada 1999r. Prawo działalności gospodarczej ( Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.)
Opłatę uiścić można w kasie Urzędu Miejskiegi lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Małomicach: Bank Spółdzielczy w Żaganiu O/Szprotawa 80 9657 0007 0010 0100 3795 0001
Od wniosku nie pobiera sie opłaty skarbowej.
Termin załatwienia sprawy:
Do 7 dni
Forma rozstrzygnięcia:
Dokonanie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i wydanie zaświadczenia o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
Miejsce pobrania / złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Małomicach, Pl. Konstytucji 3 Maja 1, 67-320 Małomice
tel.(0-68) 376-90-85 wew.36
Komórka / osoba odpowiedzialna:
Referat Rozwoju Gospodarczego / Inspektor Beata Kaczmarek
pokój 14, tel. 068-376-90-85 wew.36
Tryb odwoławczy:
Odmowa dokonania zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej następuje w formie decyzji administracyjnej, od której przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Burmistrza Małomic w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje:
1. Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna
2. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, objęte danymi zawartymi w zgłoszeniu i powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian .
3. Organ ewidencyjny dokonuje zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej stosownie do zgłoszenia oraz doręcza przedsiębiorcy zaświadczenie o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
4. Zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno nastąpić w przypadku zmiany danych zawartych w zgłoszeniu tzn.:
a) oznaczenia przedsiębiorcy,
b) oznaczenia miejsca zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy,
c) określenia przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,
d) wskazania miejsca wykonywania działalności gospodarczej
e) wskazanie daty rozpoczęcia działalności.
5. Zgłoszenie zmiany do wpisu w ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać wskazanie daty rozpoczęcia działalności po zmianie.
6. Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu gdy:
a) zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nie objętej przepisami ustawy,
b) zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie,
c) prawomocnie orzeczono zakaz wykonania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.