Sporządzenie aktu zgonu
Karta usługi 00 | Sporządzenie aktu zgonu |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późn. zmianami, Dział I ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami),
Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu,
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
Opłaty:
Wniosek o wydanie aktu zgonu - 5,00 zł - (cz.I, kol.2 załącznika do ustawy z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej, Dz.U.z 2000r. Nr 86,poz. 960),
Sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonu wydawany bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego - w liczbie 3 egzemplarzy) - jest zwolnione z opłaty skarbowej (cz.III,kol.4,pkt 2, lit.b załącznika do wyżej powołanej ustawy).
Miejsce złożenia dokumentów:
- urząd stanu cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
- dla Gminy Małomice, Urząd Stanu Cywilnego w Małomicach,tel. 0683769051 wew.11
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie
Dodatkowe informacje:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.