Sporządzenie aktu zgonu

Karta usługi 00 Sporządzenie aktu zgonu 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późn. zmianami, Dział I ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami),

Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu,
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.

Opłaty:
Wniosek o wydanie aktu zgonu - 5,00 zł - (cz.I, kol.2 załącznika do ustawy z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej, Dz.U.z 2000r. Nr 86,poz. 960),
Sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonu wydawany  bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego - w liczbie 3 egzemplarzy) - jest zwolnione z opłaty skarbowej (cz.III,kol.4,pkt 2, lit.b załącznika do wyżej powołanej ustawy).

Miejsce złożenia dokumentów:
- urząd stanu cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
- dla Gminy Małomice, Urząd Stanu Cywilnego w Małomicach,tel. 0683769051 wew.11

Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie

Dodatkowe informacje:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.

Wytworzył:
W. Chłostowski
Udostępnił:
Chłostowski Wincenty
(2005-12-16 17:51:21)
Ostatnio zmodyfikował:
Chłostowski Wincenty
(2006-07-13 12:09:56)