Samodzielne Stanowisko ds.Planowania Przestrzennego i Obrony Cywilnej
Samodzielne Stanowisko ds. Planowania Przestrzennego i Obrony Cywilnej
Funkcję pełni: Inspektor Edward Więckowski
Tel: 068-376-90-27, wew. 37
Stanowisko podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Zadania realizowane na samodzielnym stanowisku ds. Planowania Przestrzennego i Obrony Cywilnej
Stanowisko podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Zadania realizowane na samodzielnym stanowisku ds. Planowania Przestrzennego i Obrony Cywilnej
1. Obrona Cywilna:
- opracowanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej, oraz planu przyjęcia ześrodkowanych załóg zakładów pracy i ewakuowania ludności
- nadzorowanie utrzymania i aktualizacji planu gotowości do działania w formacji obrony cywilnej
- planowanie i organizowanie współdziałania formacji obrony cywilnej w zakresie prowadzenia akcji ratunkowej i usuwania skutków klęsk żywiołowych
2. Łączność i ostrzeganie:
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania
- nadzorownie i kontrolowanie utrzymania w stałej sprawności urządzeń alarmowych
3. Ochrona przed skażeniem:
- przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania skażeń i zakażeń
- planowanie przedsięwzięć związanych z likwidacją skażeń
- posiadanie danych dotyczących rodzaju i ilości toksycznych środków przemysłowych znajdujących się na terenie gminy i miasta i gmin sąsiednich, oraz wynikających z tego faktu zagrożeń
4. Działalność szkoleniowa:
- planowanie i organizowanie szkolenia formacji obrony cywilnej, oraz łączności w zakresie powszechnej samoobrony
- typowanie i kierowanie na przeszkolenia instruktorów OC,oraz prowadzenie ich ewidencji
5. Nadzór techniczny:
- nadzorowanie nad utrzymaniem w stałej gotowości techniczno-eksploatacyjnej istniejąych budowli ochronnych, oraz planowanie doraźnego przygotowania brakujących budowli ochronnych podczas wprowadzania wyższych stanów gotowośći ochronnej państwa
- nadzorowanie nad zapewnieniem przygotowania i realizacji zaciemnienia i wygaszania oświetlenia we wsiach i zakładach pracy
- opracowanie planów i zapewnienie realizaji dostaw wody pitnej dla ludności
6. Planowanie materiałowo-techniczne:
- opracowanie zestawienia należności i planów zaopatrzenia organów kierowania i formacji obrony cywilnej w wojskowy sprzęt techniczny, oraz planowanie dostaw sprzętu technicznego dla formacji OC
- zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji i prowadzenie ewidencji zgodnie z obowiązującymi przepisami
- nadzorowanie utrzymania i eksploatacji sprzętu OC w zakłądach pracy zlokalizowanych na administrowanym terenie
7. Planowanie gospodarczo-finansowe:
- planowanie zadań i budżetu z zakresu ochrony cywilnej
- ocena gotowości formacji OC, oraz działania w kierunku podniesienia sprawności
- kontrola realizowania zadań OC w zakładach pracy
- prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami
- nadzór i koordynacja zasad postępowania z wiadomościami stanowiącymi tajemnice służbową i państwową, oraz prowadzenie kancelarii tajnej w urzędzie i kontrola w jednostkach gospodarczych
8. Świadczenia osobiste OC:
- zbieranie danych do planu świadczeń na rzecz obrony kraju i przekazywanie ich do Wojewódzkiego Inspektoratu OC
- planowanie wykorzystania pozostających do dyspozycji zakładów pracy maszyn, urządzeń, sprzętu i środków materiałówych przydatnych do realizacji zadań OC, oraz decydowanie w razie potrzeby o ich wykorzystaniu
9. Popularyzajca OC:
- udostępnianie dla szkół i zakładów pracy dostępnych form i środków oddziaływania (np. radiowęzły, gazetki ścienne, fotoserwisy)
- ewidencjonowanie i rozprowadzanie wydawnictw i materiałów propagandowych z OC
10. Realizacja ustawy o powszechnym obowiązku do służby wojskowej:
- wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem rejestracji przedpoborowych i poboru do wojska
- prowadzenie ewidencji osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej
- nakładanie na mieszkańców, zakłady pracy i instytucje obowiązku wykonywania świadczeń osobostych i rzeczowych na rzecz obrony kraju i ewidencja świadczeń
- prowadzenie dokumentacji akcji posłańczej
11. Ochrona p.poż:
- prowadzenie rejestru straży pożarnych, oraz danych organizacyno-osobowych, ewidencji członków zarządu i członków OSP
- realizacja zadań wynikających z planu p.poż - współdziałanie z organizacjami OSP
- współdziałanie z organizacjami społecznymi w tym zakresie
12. Budowa, modernizacja i ochrona dróg gminnych:
- sporządzanie i bieżąca aktualizacja ewidencji dróg (mostów) gminnych
- opracowanie planów budowy, remontów kapitalnych, oraz bieżącego utrzymania dróg gminnych
- koordynacja i nadzór nad realizacją planów robót na drogach gminnych
- inicjowanie, koordynacja i nadzór nad realizacją robót w ramach czynów społecznych
- zadania w zakresie dróg gminnych-ochrony
- opracowanie planów i analiz do planów społeczno-gospodarczych gminy w zakresie rozwoju drogownictwa
- wnioskowanie odnośnie potrzeb gminy w zakresie dróg wojewódzkich -rozwoju
- sporządzanie sprawozdań w zakresie finansowym i rzeczowym z realizacji zadań na drogach gminnych
- współdziałanie w zakresie rozwoju sieci dróg z właściwym rejonem dróg publicznych, oraz obwodem drogowym
- prowadzenie akcji zimowych na drogach gminnych, oraz innych nie objętych planem zimowego utrzymania przez rejon dróg publicznych ważnych dla życia i rozwoju gminy
- zabezpieczenie jednostkom drogowym i kolejowym niezbędnej ilości sprzętu, transportu i siły roboczej do akcji zimowej z jednostek gospodarki uspołecznionej działajacych na terenie gminy
- prowadzenie i bieżące oceny stanu przejezdności dróg gminnych, oraz wojewódzkich i kolejowych w okresie zimowym
- załatwianie spraw i wniosków dot. dróg gminnych
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogi gminnej
- ustawienie niezbędnych znaków drogowych, oraz urządzeń ostrzegawczo-zabezpieczających ruch drogowy
- dokonywanie przeglądów stanu utrzymania dróg i mostów pod względem prawidłowości oznakowania stanu technicznego jezdni i pobocza, odwadnianie itp.
- wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów ponadgabarytwy (przekroczony parametr szerokości, wysokości, długości, masy rzeczywistej lub nacisku na oś jeżeli przewóz, przejazd rozpoczyna się drogą gminną)
- prowadzenie zbioru aktów prawnch dotyczących drogownictwa
- ustalanie udziału państwowych jednostek gospodarczych w kosztach (budowy, modernizacji i ochorny dróg gminnych jeżeli nadmierne zniszczenia zostały wywołane ruchem pojazdów do tych jednostek)
13. Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne:
- przygotowania i prowdzenie procedury związanej z uchwaleniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
- prowadzenie rejestru wniosków w sprawie wsrowadzenia do studium obszarów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu wojewódzkim i krajowym
- prowadzenie spraw związanych z opracowaniem i uchwaleniem miejscowego pranu zagospodarowania przestrzennego
- prowadzenie spraw związanych z rozpatrzywaniem wniosków w sprawie wydania decyzji ustalającej warunki zabudowy i zagospodarowanu terenu.
- prowadzenie w imieniu burmistrza rejestru wydanych decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu gminnym i powiatowym
- prowadzenie w imieniu burmistrza rejestry wydanych decyzji ustalających warunki zabudowy i zagospodarowaniu terenu.
Wytworzył:
W.Chłostowski
Udostępnił:
Chłostowski Wincenty
(2005-11-25 21:53:10)
Ostatnio
zmodyfikował:
Chłostowski Wincenty
(2007-01-24 13:42:00)